מיקרוסופט וטוויטר מנהלות משא ומתן לשיתוף פעולה ביניהן, כך מדווחים אתרי חדשות רבים ברשת. על פי הדיווחים מתכננות החברות ליצור שיתוף פעולה עסקי ביניהן שישלב את הציוצים מטוויטר בתוצאות מנוע החיפוש של מיקרוסופט בינג. אם ההסכם לשיתוף הפעולה יצא לפועל תשלם מיקרוסופט לטוויטר סכום של 30 מיליון דולרים בתמורה.
חשוב לציין כי מיקרוסופט כבר חתמה בעבר עם טוויטר על הסכם לשיתוף פעולה, אך תוצאותיו התמהמו להגיע. בדומה, גם לגוגל יש כיום הסכם לשיתוף פעולה עם טוויטר, וזו כבר מציעה בדף התוצאות שלה גם ציוצים מטוויטר. מיקרוסופט, לעומת זאת, עוד לא הציגה תוצאות מטוויטר באופן מסודר במנוע החיפוש בינג.
בעבר דרשה טוויטר כ-15 מיליון דולרים על שיתוף פעולה דומה, אך יחד עם זאת נראה כי הכפלת הסכום שהיא דורשת לא צפוי להוות מכשול למשא ומתן בין מיקרוסופט לטוויטר. בין השתיים, אומרים הדיווחים באתרי החדשות, יש נושאים שנויים במחלוקת אחרים שעדיין לא נפתרו. כך למשל, החברות עדיין דנות על המסגרת שבה יוצגו הציוצים מטוויטר והצורה שבה תתפרסם הרשת החברתית בדף התוצאות. כמו כן, החברות דנות גם על אופן חלוקת הרווחים ביניהן שיתקבלו מהפרסומות.
במקביל שמועות עקשניות מדברות על כך שמיקרוסופט עובדת כיום במרץ על פיתוח של רשת חברתית נוספת משל עצמה. רשת זו, אשר צפויה להיקרא בשם Tulalip, עשויה להתחרות בכל החברות המובילות בענף, כולל פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.
לרגל חגיגת 20 שנה לפעילות פיסיאון, קובי מציע שורה של טיפים בדוקים ועובדים ליהנות מיותר זמן פנוי www.techmap.co.il/time
לטיפים וקיצורי דרך מעניינים בתחום המחשוב
למידע נוסף על קובי שפיבק Bsc., MBA - העורך הראשי של pCon בפייסבוק - www.facebook.com/pcon1
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.